Tvorba e-shopu Zlín 9
Otevírací doba

Pondělí - Pátek

Tvorba e-shopu Zlín 10
Třída Tomáše Bati 87

760 01 Zlín

7 tipů, jak prosperovat v oblasti online nakupování za dob lockdownu

7 tipů, jak prosperovat v oblasti online nakupování za dob lockdownu

Nenechejte svého zákazníka hledat. Nabídněte mu všechno potřebné. Jednoduché a přehledné menu, ve kterém se zákazník snadno zorientuje, responzivní uspořádání stránky, na kterém se bude dobře hledat, i pokud zákazník zamíří na e-shop i ze svého telefonu nebo tabletu.

Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že letos zákazníci utratí v tuzemských e-shopech jen za zboží bezmála 200 miliard korun (zdroj: iRozhlas.cz). Napomáhá tomu nejen uzavření některých kamenných prodejen, ale především snaha zákazníků omezit kontakty na nejnutnější a také možnost pohodlí, který nákup produktu z domu nabízí.

Pokud jste se nyní rozhodli rozjet svůj vlastní e-shop, případně už nějaký vlastníte, ale nejste spokojeni s jeho prosperitou, přinášíme vám několik tipů, jak ve světě online podnikání prorazit.

  1. Buďte jasní, struční, přehlední

Nenechejte svého zákazníka hledat. Nabídněte mu všechno potřebné. Jednoduché a přehledné menu, ve kterém se zákazník snadno zorientuje, responzivní uspořádání stránky, na kterém se bude dobře hledat, i pokud zákazník zamíří na e-shop i ze svého telefonu nebo tabletu.

I ve světě online nakupování platí, že důvěryhodná značka rovná se úspěšná značka. V momentě, kdy zákazník vybírá produkt podle fotografií a ve velké části příkladů volí platbu předem, potřebuje si být jistý, že vám jako obchodníkovi může věřit.

Dbejte tedy nejen na dobrou image své firmy, ale ujistěte se, že máte na stránce jasně a přehledně uvedené vše, co zákazník chce a potřebuje znát. Obchodní podmínky, způsoby reklamace, vrácení zboží a nejen to. Kdo je váš dodavatel a odkud vaše zboží pochází? Kdo jej vyrobil a jaké materiály použil? Jaké je konkrétní složení produktu?

  1. Chytrý marketing

Rozjet e-shop je jedna věc, ale obstát před konkurencí a uspět a udržet si přízeň zákazníků není snadné. Jak ale propagovat sám sebe? Jaké prostředky zvolit, jakým způsobem komunikovat s veřejností a hlavně – jaký stanovit rozpočet?

Vypracujeme vám návrh marketingové strategie pro váš e-shop a vy tak můžete zvážit všechny možnosti a následně se rozhodnout, co a za jakým účelem využít a kolik peněz si můžete dovolit vyhradit na propagaci.

Nemusíte být nutně vidět všude, stačí si vybrat platformy, kde se nejčastěji pohybuje vaše cílová skupina. Ukážeme vám, že i s omezeným rozpočtem se dá dělat efektivní marketing.

  1. Inspirujte se, ale nekopírujte

Podívejte se, jak má svůj e-shop uspořádaný konkurence a inspirujte se ve své tvorbě, ale nesnažte se ji napodobit za každou cenu. A to platí i o marketingu. To, co funguje někomu jinému, nemusí fungovat u vás. Každá značka má svá specifika a měla by svému zákazníkovi dát vědět, proč by měl zvolit právě ji a v čem je jedinečná.

Nedovolte, abyste byli zaměnitelní. Budujte svoji značku a naučte zákazníky se k vám vracet. Ukažte jim, proč právě u vás se nakupovat vyplatí.

 

  1. Nenechejte zákazníka čekat

Lidé neradi čekají. A platí to i ve světě nákupů. Nikomu se nechce vyčkávat týden na potvrzení objednávky, následně složitě platit převodem, čekat další dva dny na připsání platby na účet a zboží se dočkat až ve chvíli, kdy člověku dojdou nervy a věc si raději koupí u konkurence.

Dbejte tedy na to, aby byl systém vašeho e-shopu byl co nejobratnější. Řešení od e-shopuj nabízí jednotnou správu zboží, objednávek a faktur, takže v momentě, kdy zákazník vloží produkt do košíku a objedná jej, objednávka se automaticky potvrdí, vystaví se doklad a zákazníkovi se odešlou buď pokyny k platbě, nebo bude přesměrován na platební bránu, kde zaplatí během pár vteřin kartou.

A stejně to bude i s odesláním. Veškeré předvyplněné údaje se jedním klikem odešlou dopravci. Na vás nebo vašich zaměstnancích už tedy bude pouze samotná práce s vychystáním objednaného zboží.

  1. Nebraňte se novým příležitostem

Kvůli koronavirové pandemii přesunuli na internet nákupy i ty, kteří se dříve zdráhali obchodovat online. Už ani starší generace se nebojí nakoupit ve virtuální prodejně, nebojí se online plateb a převodů a učí se důvěřovat novým značkám. A aby mezi těmi značkami byl i váš e-shop, je třeba naučit se s touto novou příležitostí pracovat.

Ubyli vám kvůli vnějším okolnostem zákazníci? Nezoufejte a využijte čas ke zdokonalování svého e-shopu a ke zrychlování služeb. Obchody nejdou tak, jak byste si představovali? Čas rozjet lepší marketing.

  1. Neomezujte svůj obchod jen na e-shop

Internet nabízí tolik možností, jak se může svět o vašem podnikání dozvědět. I když nejste zvyklí denně přicházet do kontaktu se sociálními sítěmi, věřte, že právě zde je obrovský potenciál pro oslovení nové klientely.

Možná si právě říkáte, že zrovna váš typ zboží nebo služeb není to, co by mohlo uživatele těchto technologií oslovit, opak je ale pravdou. Stejně tak, jako má v reálném životě každý jednotlivec jiné zájmy a preference, je tomu tak i ve světě sociálních sítí.

A právě zde tak můžete cílit na své publikum mnohem konkrétněji. Oslovujte svoji cílovou skupinu podle zájmů, koníčků, povolání, věku, místa bydliště a mnoho dalších parametrů. A kromě placené propagace je tu samozřejmě možnost „pouze“ vést firemní profil. Ten je zdarma, a přitom nabízí velké množství nových příležitostí, jak dát o sobě vědět i těm, kteří by vás jinak nenašli.

  1. Nebojte se být vidět

Současný trh rozhodně netrpí nedostatkem obchodních subjektů. Zákazníci jsou často zahlceni informacemi a pak mají problém rozlišit jednotlivé značky a jejich e-shopy. Možná právě přemítáte, že oproti obrovským virtuálním nákupním galeriím nemáte šanci. To ale není pravda. I vy můžete nabídnout svému zákazníkovi benefity, díky kterým upřednostní právě vás.